HammerFall

Author: | Posted in Hårdrocken No comments

Nästa år är det tjugo år sedan hårdrocksgruppen HammerFall släppte sin debutskiva Glory to the Brave. Bandmedlemmarna kommer ursprungligen från Mora, Göteborg och Mölndal. Av de nuvarande medlemmarna är det bara Joacim Cans och Oscar Dronjak som var med i bandet när det släppte sitt första album. Strax efter lanseringen av albumet började basisten Magnus Rosén och gitarristen Stefan Elmgren i HammerFall. Innan bandets tredje album Renegade släpptes byttes trummisen ut till Anders Johansson och därmed blev den klassiska HammerFalluppsättningen komplett. Denna uppsättning har släppt fyra album under sju år.

HammerFall är fortfarande hungriga!

HammerFall ser fram emot att åka ut på den mest omfattande turné bandet någonsin har gjort och träffa sina fans efter att arbetat flera månader med att skriva låtar och spela in sin senaste skiva Built to Last. Skivan släpptes den fjärde november och är den tionde skiva som bandet ger ut. Den första skivan gavs ut år 1997, vilket innebär att Hammerfall firar 20-årsjubileum nästa år! Sångaren Joacim Cans berättar att bandmedlemmarna fortfarande trivs med att spela tillsammans och har behållit sin ungdomliga hunger. Joacim drivs av att göra det som gör honom lycklig och han tycker fortfarande det är kul att spela i Hammerfall.

Joacim Cans vill spela teater!

Joacim Cans är inte bara sångare och en av medlemmarna hårdrocksgruppen HammerFall, han har dessutom flera andra pågående projekt. Just nu turnerar han med föreställningen Rock of 80s, därefter ska han vara med i julshowen Viva mas Vegas som sätts upp i Mora. Nästa år lägger Joacim allt fokus på bandet när HammerFall gör sin mest omfattande turné bandet någonsin har gjort. Efter turnén hoppas han att hans dröm slår in och att han får chansen att spela en talroll i en teateruppsättning eller medverka i en film. 46-årige Joacim är utbildad vid Musicians Institute i Hollywood och bor sedan tonåren i Göteborg.

Add Your Comment